مقالات آرشیو خبر ها
کارلوس توز : وارث شایسته دل پیرو در تورین

کارلوس توز : وارث شایسته دل پیرو در تورین

مهاجم آرژانتینی این فصل با درخشش های متوالی خود ، بیانکونری را به جلو حرکت داده و درحال نوشتن برگ جدیدی در دفتر تاریخ شماره 10 های یوونتوس است .

در پی بازی قهرمانانه کارلوس توز در مقابل بوروسیا دورتموند ، کارلیتوس در کنار شماره ده های دیگر تاریخ یوو یعنی دل پیرو و روبرتو باجو قرار گرفت که در این ورزشگاه گلزنی کردند و در همین حال رکورد جدیدی در وستفالن به جای گذاشت و پس از تنها 136 ثانیه دروازه زنبور های آلمان را گشود

همینطور ، فقط 25 دقیقه برای توز در مقابل جنوا زمان لازم بود تا او بتواند تلسم بازی را بشکند . آپاچی به سمت گوشه راست محوطه جریمه دووید و با شلیک توپ به زاویه نزدیک تر متیا پرین ، توپ به تیرک بالای دروازه کوبیده شد و سپس به درون دروازه وارد شد . این تنها مثال هایی از فرم روز های اخیر کارلوس توز ، شخص اول خط حمله یووه و امید اول یوونتوس برای گل زنی بود

مرد آرژانتینی خط حمله یووه ، 24 امین گل این فصل خود را مقابل جنوا به ثمر رساند ؛ در اصل تا همین الان هم توز بیشتر از تمام بازی های فصل قبل خود گل زده ، در حالی که هنوز 10 بازی از سری آ باقی مانده ، یوونتوس هنوز در نیمه نهایی کوپا ایتالیا حضور دارد و یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان نیز در راه است !

ال آپاچی یوونتوس ، همیشه هم شوت هارا به زاویه بسته نمی زند و در اصل ، اکثر اوقات زاویه باز را مورد هدف قرار میدهد . عطش و ابتکار او در گل زنی ، واقعیت قول و قرار او در هنگام ثبت قرارداد با یوونتوس در سال 2013 را نشان میدهد .

این یک مسئولیت سنگین است چرا که شماره 10 یوونتوس به تن قهرمانان بزرگی بوده است . بزرگترین چالش برای من به ارمغان آودن خط حمله پربار و انجام کار های بزرگ با یوونتوس است . دل پیرو ؟ او کسی است که برایش احترام فوق العاده ای قائلم . برای من افتخار بزرگیست که پیراهن او را به تن کنم

در واقع ، او آرژانتینی است و آرژانتین جایی است که " فرهنگ شماره 10 بودن " در آنجا ریشه دوانده است . پس توز به خوبی از ارزش پیراهنی که به ارث برده آگاه بوده است .

مهم تر از تعداد 24 گلی که او در امسال برای یوونتوس زده ، این است که این تعداد ، با تعداد گل های دل پیرو در سال 08-2007 برابری میکند که بعد از 29 گل ترزگل در 06-2005 بیشترین رقم محسوب میشود .

داوید ترزگل هم در مصاحبه ای گفته بود که توز لیاقت این شماره را دارد و او را تشبیه به یک " جانور زیبا " کرده بود . همچنین ، لئوناردو بونوچی نیز ، گفته بود که پیراهن شماره 10 دل پیرو مسئولیت بزرگی برای توز است و او این پیراهن را محترم خواهد شمرد .

گل توز مقابل جنوا تنها یکی از گل های درخشان او بود ، و گل های او در وسط هفته مقابل بوروسیا دورتموند حتی تاثیر گذار تر از گل زیبای او مقابل جنوا بود .

اما تاثیر توز روی یوونتوس فقط در حمله های زهر دار خلاصه نمیشود . گرایش و سخت کوشی او در بازی ، به مراتب تاثیر گذار تر از چیزیست که از بازی او به نظر می آید . مثلا ، در مقابل جنوا تعادل آرتورو ویدال به هم زده شد اما داور به ادامه بازی اعتقاد داشت ، زمانی که هم تیمی های ویدال از موقعیت توپ دور بودند ، توز 40 قدم عقب دووید و قلب هافبک را پر کرد و توانست توپ را باز پس بگیرد .

توز ، تلفیقی از یک "تک-رو" نابغه و " هم تیمی فوق العاده " است . او در تلاش خود بی رحم و در مقابل دروازه غیر قابل کنترل است . برای تمام گل های او شاید بتوان این دلیل را آورد ؛ این روش توز برای جای دادن خود در قلب هواداران است . در واقع ، این چیزیست که در باشگاه هایی که ترک کرده است از او بیشتر به یاد می آید .

هواداران یوونتوس ، همیشه از پلاتینی حیله گری ، از لیام بردی پای چپ ، از باجو موی دم اسبی و از دل پیرو هنرمندیش را به یاد خواهند داشت . اما زمانی که قرارداد توز در 2016 تمام شود ، بیانکونری های باوفا از توز هم روحیه ی جنگندگی و خستگی ناپذیری اش را به یاد خواهند داشت .

"تیم ترجمه انجمن یوونتوس"


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: